Friday, September 5, 2008

Aktiviti Sepanjang Bulan Ramadan!

Taip-taip tahun ramadan aku syok tengok org meniaga pasar ramadan. Tahun ni aku nak cari pengalaman berniaga pasar ramadan. Nak rasa macam mana surr nya berniaga pasar ramadan ni. Rasa mcm bleh buat duit raya je..Tapak pasar ramadan aku pilih kat area desasiswa RST USM.Sebab kat sini tempat baru maybe x havoc sgt la org nya.

Rancangan awal nak jual bihun sup dengan ayaq. 1st day hujan rahmat turun..so mmg tak berapa jalan la.

2nd day cuaca ok skit, ayaq jalan ok 30 bungkus tapi bihun sup kureng skit la. Maybe student ni nak senang je x suka yang bungkus2 ni, depa suka beli dlm polistren tu je.Aku pun pikaq punya pikaq tukaq plan jual ayaq saja senang.

3rd ramadan alhamdulillah cuaca elok jualan cecah 50 lebih bungkus. Jangan hairan lak sbb skit sgt jualan tu. Aku cuba 3 jenis ayaq ja. Ayaq Asam Boi, ayaq Bandung+cincau+selasih dan ayaq tembikai ja.
4th ramadan cuaca x berapa ok bg penjual-penjual ayaq, hujan turun..tp dalam cuaca mcm tu pun bleh pi 30 bungkus ayaq.


Hari ni hari kelima, cuaca mcm semalam hujan purata jualan hari ni lebih kurang 30 bungkus jugak.
Tp dengan semangat krew-krew yang ada, dengan cuaca tak menentu esok kami berniaga lg.
Kepada krew-krew yang terlibat aku ucapkan bebanyak terima kasih..

Krew Tengah Sibuk Melayan Pelanggan

Berniaga Dalam Hujan, Gelap..

Kepenatan...

Dari kiri : Wak, Toyo, Kili

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons