Tuesday, November 25, 2008

Alfonso de Rezdrake Tag On Me..

Rezdrake memang macam ni, al-kisah nyer dia di tag oleh kenalan blogger dia & dia mencari mangsa-mangsa blogger lain utk di tag..Tapi tak pe, aku cubalah menjawap tag nyer itu dengan jujur sejujur-jujurnya..

"Buat satu jadual bertulis yg benar lagi suci kesahihannya tentang..."Seawal celik mata kita - masuk keja - sampailah ke terlelapnya 2 bijik mata"..."
Pertama nyer nak korang tahu, masa keje aku 8.10 pagi - 5.10 ptg.
Kedua keje gomen paham2 je la..
Ketiga Big Boss aku dkt USM ni amalkan "Multi-tasking" ... warrrghhh3x (ketawa ada makna tu)
7.30 pagi - 8.00pagi
Sesiap nyer diri sekemas yang mungkin & sewangi yang mungkin, angkat anak aku pi hantar umah mak mertua aku..umah martua dkt je merangkak pun sampai.
8.00 pagi - 8.20 pagi
Start bergerak ke opis & sampai lingkungan 8.20 pagi. Singgah di Inst. Pengajian Siswazah tempat my wife keje..& gerak ke opis aku.
8.20 pagi - 9.00 pagi
Masuk opis on PC buka mail, tgk kot-kot ada keje or meeting tekejut tergempaq..kalau x de meeting tu baca paper online jap pas tu tunggu panggilan member2 seantero untuk bergerak mengisi perut @ sarapan..
9.00 pagi - 9.30 pagi
"Ane Teh Tarik perse onne, nasi lemak biasa onne" - tu kalau dkt Pelita.. kalau dekat Taman Tun Sardon "Pak cik Teh Tarik Komtar aircond buh bawah + Bihun Sup 1".. ni lah tempat2 aku bersarapan dengan member2 opis...abis makan pekena perasap sebatang dua sambil berborak isu-isu terkini / sensasi.
9.30 pagi - 1.00 tengahari
Start to do work.. skrg ni dah x buat program dah banyak buat teknikal support sereber room..selain tu dok maintain database2 dalam USM ni.
Buat apa time takde keje??
Hehehe..sejujur-jujur nyer time tak de keje ni aku main maltiplayer game..huhuhu dgn member aku Mr Roslan & Mr Moktar..Game apa?? FIFA 08, FIFA 09 mmg favorites la game ni. Selain tu sambil2 buat site income biz computer aku @ FX..cari income lebih skit..
1.00 tengahari - 2.00 petang
Kuar makan lunch dgn wife or kadang-kadang dgn member2 opis. Part ni memang susah skit..dari nak pilih nak makan apa & dekat mana. hehehehe kadang2 tu kalau perut x rasa lapar time ni pun boleh pi shopping..huhuhu
2.00 petang - 5.30 petang
After lunch sambung balik keje.. sampai la 5.30 ptg. Memang jarang la balik awal 5.10ptg sbb dlm usm ni slalu trafik jem..
5.45 petang - 7.30 malam
Time ni kalau hari Rabu & Jumaat aku ada tranning bola usm, aku main dgn USM TEAM div 1 Penang. Kalau x training balik terus umah, sebelum tu singgah beli goreng pisang ke or karipap gaint ke..utk minum petang kat umah. Time banyak habis masa dengan family tgk TV, main PS2 or tido..hahhaha
8.00 malam - 9.00 malam
Lepas mandi, kalau my wife x masak kena kuar pi beli dkt gerai makan dekat-dekat umah..lepas makan on laptop ready to trading..dulu aku dok trading Stock-Option NYSE/DOW/AMEX since ekonomi x berapa elok ni kena tukar pulak trade FX means Forex.
9.00 malam - 12.00 tengah malam
Masih lagi dok mengadap laptop aku, dok trading..sambil-sambil tgk Astro. Main-main dengan anak or dengan mak nyer hahhahhaha...
12.00 tengah malam - terlelapnya 2 biji mata
Bergantung pada keadaan trading masa tu, kalau masih ada peluang utk take profit aku tunggu..kalau x de tu mata dah mula kelat apa lagi cari bantal & tilam la..
Begitulah Al-kisahnya kehidupan aku yang boleh dikatakan hampir sama setiap hari, kadang-kadang tu terpikir jugak sampai bila jadual kehidupan aku mcm ni..adakah sampai tahun 2038 nanti??ahhh tidakkkkkk
Ok ke bro..rasa nyer dah jujur dah tu aktiviti harian ku...
"Meniti haluan KEBEBASAN..."

1 comments:

Afrezal Karim said...

haha.. thanx coz buat tag aku.. camtu laa bro.. baru happening skit blog ni.. aduh yang aku tak tahan tu.. jadual 9.00 hingga 12.00 tuu.. loqlaq sungguh hang ni hahaha tersengih2 aku cam kerang busuk..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons