Tuesday, November 4, 2008

Succes In Forex..


http://successinforex.blogspot.com/ blog ni aku jumpa 2 minggu lepas semasa aku mencari mentor / tempat utk aku menimba ilmu forex. Sebelum ni tahu forex..tp buat tak tahu je sbb aku dok trade stock-options (NYSE/DOW/AMEX etc.) Disebabkan ekonomi sekarang tidak menentu aku cuba mencari peluang baru menjana pendapatan.


Dipendekkan cerita, semasa membuat research tu mcm2 aku jumpa pasal forex ni. Sehingga lah aku terjebak membeli indicator2 yg dpt membantu membuat duit dlm forex ni. Ada indicator yg bagus tetapi tidak meyakin untuk trade dlm real money. Aku juga mencari kursus2 forex utk diikuti. Mmg sudah dijangka semua kursus paling murah aku jumpa RM1000 di KL, yang Rm 5k pun ada..


Entah mcm mana aku aku terpandang blog ni http://successinforex.blogspot.com/ dan melihat apa yg ditawarkan. Mmg kurang meyakinkan sbb harga kursus br RM250 saja..betul ke ni?? TETAPI ada 1 part yg meyakinkan iaitu kaedah yang digunakan adalah LIVE TRADING utk mengajar peserta forex. Kursus lain pada hari Sabtu / Ahad saja..mana ada trading waktu tu!


So, take risk aku tempah tempat utk kursus tersebut pada 31 Okt 2008, sanggup ambik cuti tu..pegi Shah Alam. Book tiket bas Penang-KL ambik Komuter ke Shah Alam.


Thanks to my best friend at shah alam "Hairul" sbb sudi ambik & tumpangkan aku kat umah bujang dia..dia ni student UITM,Shah Alam kawan 1 kampung, 1 kelas dari darjah 1 - tingkatan 3.


At that day, Start pukul 3ptg - 11mlm. Apa yg aku boleh katakan ttg kursus ni "Superb Technic" kerana apa?? Sebab sifu Roslan ini dpt membuktikan teknik yg dia gunakan semasa live trading dgn kami & yg best kaedah MATH GEM2008 ni mcm mana skali pun trade kita aku kuar dgn profit minimum 60pips. Tak akan -negetif..!!

Gambar yg sempat diambil semasa kursus berlangsung. Yg berdiri tu la SIFU Roslan..

Bg mereka yg tercari-cari / ingin berkecimpung dalam dunia Forex ini aku memberi Strong Recommend utk korang semua try kursus yg dianjurkan oleh SIFU Roslan ni.

"Kalau di suruh bayar RM2500 masa tu pun, aku akan bayar"

So..lu pikir la sendiri..

13 comments:

lamjim828 said...

aku pun yakin nak pergi kursus ni sebab sifu lan buat LIVE TRADING..
kalau tuan punya blog kata profit 95%, aku kata profit 100% sebab aku xpernah kalah trade lagi guna kaedah MATH GEM sifu Lan.. (ada la loss tapi tu memandai2 sendiri nak scalping-sedangkan sifu xbagi scalping)
nak untung cepat, sediakan modal besar.. memang xdinafikan, kalau kaedah org lain, memang boleh untung lagi cepat dan lagi besar..tapi kalau kalah kalu, menangis kalau kena margin Call..lagi cepat rugi. jangan untung besar hari ni tapi tutup akaun esok hari. biar modal kecik, untung kecik tapi konsisten..daripada untung besar tapi x konsisten, kejap untung, kejap rugi..hati pun x tenang... untung yang kecik pun bila dihimpun, akan jadi bukit..just sabar, disiplin dan JANGAN TAMAK!!

aku trade sebulan, modal permulaan(xpayah tau la) kembang 2.03 kali ganda..skrg dah bbrp bulan...dan aku dah berkira2 nak berhenti kerja..tumpu pada trade. nampak kecik kalau modal USD100;ia akan jadi USD203 dalam masa sebulan. tapi kalau anda mula dengan USD 1000=USD2030..untung terjamin 1030,xde dok risau kalah trade.Kalu modal USD5K plak? atau USD10K?
macamana nak kembangkan modal setiap bulan 203%? tu aku punya strategi pulak la, based on kaedah sifu..Ni kisah benar ye..kalu korang kan kata aku promote,xkisah.. janji aku dah buktikan apa yang di ajar oleh sifu lan tu.
kalau korang ni jenis genius, memang pandai baca market, berani taruk nilat lot besar(nak cepat untung jadi kaya)kira terrer gile, xpayahla pergi..nanti korang kata kelas sifu aku ni rubbish plak macam ada satu forum tu dok kutuk teknik GEM..maybe diorg semua tu dah taraf Dewa Forex..xpela..
tapi kalau korang pun xpasti apa yang korang buat bila trade, lebih banyak rugi dari untung, pergilah kelas tu..x menyesal punya dengan syarat ikut segala apa yang diajar.. aku xtau apa pun pasal forex sebelum pegi kelas tu.. but bila tamat kelas 2jam pastu aku terus trade live akaun dan untung malam tu.. sampai sekarang aku x pandai baca market, tapi aku tau aku masuk ikut mana pun aku akan selamat dan akan close post trade tu dengan 60 pips dengan kaedah sifu...

Ida Dian_Pearl DU said...

salam...saya nak tanya lah..teknik gem math ni akan dapat 60pips setiap kali post ke? atau mungkin kadang 20p atau 30p? Dia ada tak set TP dan SL? lagi satu..berdasarkan pengalaman saudara, berapa lama ya kita hold untuk sampai target 60p ni? dalam tiga empat jam..atau hold lebih dari satu hari? tkasih atas info..berminat nak join, jadi survey dulu..tq again.

isma said...

to Ida, Salam! kaedah MATH GEM 2008, memang power,,, 60pips sehari memang di jamin... ia tak kisah ko tunggu brpa jam... kalo market laju, maka cepat lah dapat untung, kalo sebaliknya memang lambat lah juga... tu lah Sifu Roslan recommend trade guna PDA (samsung i780 or htc touch cruise) sebab kita boleh bawah pi mana kita nk pergi janji ada line... kalo pakai laptop or computer leceh lah duk depan computer seharian.... tpi apa pun terimah kasih dgn Sifu lan telah mengajar ilmu yg memang berkesan... kalo tak yakin lagi, pergi la ikut kursus... rugi kalo tak pergi hehehehe,,,

mutual fund said...

salam..boleh tanye sikit..awk guna kaedah math gem kan..bagaimana awk dari modal 2000 boleh jadi 4000 dlm sebulan..sayepun guna kaedah math gem juga modal saye 2000 tapi profit hanya 1000 sebulan..boleh bagi tips sedikit?saye student gem juge..

mutual fund said...

nak tanye lagi..saye PDA samsung omnia 2..dh install mt4 kt pda..mcmane nk transfer sistem math gem dari komputer ke PDA saye? boleh tunjuk ajar..

nizamramlie said...

dulu aku belajar jugak dengan sifu ni..tapi lama-lama..kamu akan tahu la teknik ni adalah ciplak teknik orang..& kamu akan merasa sakit nya..just jaga2..teknik ni bahaya..buat research balik kt google

airlaut said...

salimi..guru kpd roslan.
askum..
ada beberapa perkara penting yg mungkin beliau hanya tahu teori saja tapi dari segi pratikal mungkin blm lg..
dlm dunia investment ini apa yg paling penting adalah trade secara tanpa berkehendak..tapi dlm keadaan mcm mana sekali pun insyallah kita tetap blh profit.
airlaut1974@gmail.com

Unknown said...

salam... blog not found...blh bg nombor sifu roslan x ??? tq

nizamramlie said...

aku pernah kecundang dgn teknik ni..tak tau nak kata apa, aku pernah contact cikgu roslan ni tnya..aku kena marah pulak.. takpe,bukan rezki.. teknik ni memang bhaya..perlu berjaga2.. kepada bekas pelajar cikgu roslan,jgn sembunyi kan kenyataan.. tolong bangsa2 kita lain sama. terima kasih

MOHD AZUAN said...

slm
masih trade lg skrg?

MOHD AZUAN said...

slm
masih trade lg skrg?

T-850 said...

teknik ni mmg bahaya. tapi saya masih lagi pakai sehingga hari ini. nak pakai teknik ni mula2 kene tgk candlesticks morubozu dulu. baru boleh masuk entry dan pending order. kalo nak review live trading saya

login accn : 62652309
investor password : arpt6it
server: instaforex-demo.com

buat masa ni saya pakai demo dulu sebab real accn saya mc. di sebabkan gbpusd mmg pair yang gila. pair gbpusd mmg kene pakai hedging kalau nak profit. baru minggu ni saya pakai balik teknik ni. kali terakhir pakai tahun 2011.

Muneer A. Rasheed said...

As-Salaam Alaikum. Is this blogspot the same that cikgu Rosalan had Math GEM2008?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons